Research Assistant

Teresa Kieseier, M.A.

Room

L15, 1-6, Room 322

 

Postal Address

Universität Mannheim
Anglistische Linguistik
Schloss EW 266
68131 Mannheim 

Telephone
Fax

+49 (0)621 181-3163
+49 (0)621 181-2336

Email

kieseier@phil.uni-mannheim.de

Office hour

Office hour: by appointment

 

Short CV   l    Research Interests   l  Publications     

 

Short CV

  • 11/2014-present:
    Research assistant in MEG-SKoRe and PhD student at the Department of English Linguistics (Anglistik I), University of Mannheim (Germany)
  • 09/2013-10/2014:
    Research/teaching assistant and PhD student at the Department of English Linguistics (Anglistik I), University of Mannheim (Germany)
  • 04/2011-05/2013:
    M.A. in English Language and Linguistics, University of Konstanz (Germany)
    Masters thesis: “Initial Strident-Stop Clusters in Child Speech–A Production Study with German Monolingual and German-English Bilingual Preschoolers”
  • 10/2010-04/2013:
    Student assistent and mentor at the Linguistics Department, University of Konstanz (Germany)
  • 08/2010-03/2013:
    Student assistant at the Babyspeechlab, University of Konstanz (Germany)
  • 09/2007-03/2011:
    B.A. in Linguistics, University of Konstanz (Germany) and University of North Carolina at Chapel Hill (USA)

 

Research interests

  • First and Second Language Acquisition
  • Bilingualism/Multilingualism
  • Phonetics, Phonology, Morphology

 

Publications

Hopp, H., Kieseier, T., Vogelbacher, M., Köser, S., & Thoma, D. (2017). Mehrsprachigkeit und metalinguistische Bewusstheit im Englischerwerb in der Grundschule. In I. Fuchs, S. Jeuk, & W. Knapp
(Hrsg.), Mehrsprachigkeit: Spracherwerb, Unterrichtsprozesse, Seiteneinstieg (pp. 55-74). Stuttgart: Fillibach bei Klett.

Hopp, H., Kieseier, T., Vogelbacher, M., & Thoma, D. (2018). Einflüsse und Potenziale der Mehrsprachigkeit im Englischerwerb in der Primarstufe. In G. Mehlhorn & B. Brehmer (Hrsg.), Potenziale von Herkunftssprachen: Sprachliche und außersprachliche Einflussfaktoren (pp. 57-80). Tübingen: Stauffenburg.

Hopp, H., Kieseier, T., Vogelbacher, M., & Thoma, D. (im Erscheinen). L1 effects in the early L3 acquisition of vocabulary and grammar. In A Bonnet & P. Siemund (Eds.) Foreign language education in multilingual classrooms (pp. 306-330). Amsterdam: John Benjamins.

 


 

 


 
 
HomeAnglistik IAnglistik IIAnglistik IIIAnglistik IVAnglistik für WWJP Anglistik LiteraturJP MehrsprachigkeitDruckenSuche
 
Home SeminarStartseite Anglistik ITeamSprechstundenLehreForschungStellenangebote